ponedeljek, 10. april 2023

Utrinki iz pohoda na Prežihovini

Podaljšanega vikenda je konec. Ne moreš verjet kako hitro je minilo. Današnji praznični dan (Velikonočni ponedeljek) smo izkoristili za lep sprehod po Prežihovini. Mi vedno naredimo krožno pot, ki se začne na Javorniku, kjer živim in gre proti Kotulji, mimo Kefrejevega mlina, Brdinj ter vodi ob glavni cesti naprej proti Kotljam, vendar mi zavijemo še pred tem na Preški vrh, kjer nas gozdna pot pripelje do spominskega muzeja na Prežihovo bajto. Tam blizu stoji Prežihov spomenik, kejr se na lepi razgledni točki vedno slikamo. Pravijo, da je Prežih na stara leta tukaj rad počival. Tudi mi se spočijemo ob tako lepem prizoru in razmišljamo o lepih stvareh. Pot se po počitku nadaljuje skozi gozd mimo Turških šanc in nazaj proti Javorniku. Lucky in Lumpi imata to pot najraje, saj je dolga 8 km in se precej nahodita.

Pred prežihovem spomenikom je lep razgled na Uršljo goro in Kotlje


Seveda se na daljših sprehodih obvezno nosi tudi voda, da slučajno med potjo ne pojavi žeja. Naprej od spomenika nas je neprijetno presenetilo opustošenje gozda. Pohodna pot je bila tako slaba urejena, umazana in uničena, da me je osebno minilo, da bi še sploh kdaj prišel na sprehod. Odkar sem šel na Primorsko se čudne zadeve tukaj dogajajo. Povsod se podirajo drevesa. Tako nespoštljivo z naravo ravnajo samo tisti, ki jim je glavni interes dopuček od prodaje lesa. Res žalostno.  


Kolesarska in sprehajalna pod od Brdinj naprej do Preškega vrha je lepo urejena. 

Tukaj se že vzpenjamo do Prežihove bajte. Lumpi je prvi in vodi sprehod. Točno ve kam je treba it.


Sledijo neprijetni prizori. Vendar tukaj nisem hotel posneti najhujše, bolj pomembno mi je bilo, da sem ujel kako Lucky in Lumpi lepo hodita proti domov.

Na začetku je še kazalo, da bo vse OK.




Končno blizu Šanc in Javornika.

Tudi mene doma pričaka obilen obrok.

Čeprav je dobil polno skledo slastnih briketov vedno prosi za še. Seveda od mene dobi, ampak čisto malo krompirčka. 

Šele ko se vsi najemo pa gre tudi Lumpi na popoldansko dremanje.

Žal se je dan hitro zaključi. Prišel je trenutek slovesa. Mama mi je pripravila vrečko dobrot, da ne bom v Solkanu lačen. Lumpi je radoveden kam se odpravljam. Žal mi je srček mali. Še boš moral počakati. Nimam še vse urejeno za tebe. V mojem stanovanju v Solkanu je še prehladno. Poleg tega rabim še kupit novo posteljo in pripravid vse potrebno za tebe, da boš dol kot doma. 

Vreča polna dobrot



Ni komentarjev:

Objavite komentar