petek, 6. november 2015

Magna Carta

Tokrat sem se prvič odpravil v center Toronta brez spremstva in uporabil javni prevoz, da sem lahko prišel do glavnega muzeja Fort York, kjer so imeli na ogled Magno Carto (Veliko listino svoboščin), ki ravno letos praznuje 800 let nastanka in velja za prvo ustavo na svetu. Kot zgodovinarja me takšne stvari zelo zanimajo. Vozil sem se v podzemni železnici in nato prestopil na tramvaj, ki me je pripeljal točno pred omenjeni muzej. Javni prevoz je tukaj zelo dobro urejen.

Omenjena listina pa je nastala leta 1215 in je prvič v zgodovini omejila moč vladarjev v Evropi, ki so bili prisiljeni spoštovati zakone in pravila, saj je listina omejevala njihovo samovoljo in absolutizem. Listina svoboščin je predstavljala tudi temeljni kamen za nastanek kasnejših pravic človeštva, ki opredeljujejo, da smo pred zakonom vsi enaki in da nihče ne more biti nad zakonom. Vendar žal opažam, da se zadnje čase v Sloveniji dogaja ravno obraten proces, kjer ustavno sodišče ščiti peščico bogatašev in jim omogoča, da so lahko nad zakoni in celotno družbo, hkrati pa dovoljuje referendume o pravicah manjših in izpušča kriminalce na svobodo.

Na poti nazaj sem se ustavil v centru, kjer sem obiskal vegansko restavracijo, ki je McDougall friendlly, saj imajo na izbiro zdrave rastlinske obroke. Kuharca, ki me pozna mi je pripravila odličen obrok, ki ga bom v naslednjem prispevku tudi objavil. Lep pozdrav iz še vedno tople Kanade!

p.s.

V Muzeju pa mi žal niso dovolili uporabit slikanje z lučko, zato je slika bolj slabe kvalitete. Na sliki je omenjena originalna listina iz 13. stoletja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar