sreda, 1. november 2023

Spomin na preminule

 Dan spomina na mrtve se ne dotika zgolj človeških duš, temveč z nežnostjo objema spomine tudi naših preminulih hišnih ljubljenčkov.

Pred kratkim so se mi pripetile nenavadne sanje v katerih sem bil organizator Lumpijevega pogreba, ki naj bi se odvijal v nekem gradu na strmem griču. Ko sem se po ozki stezi z avtom vzpenjal proti vrhu, so me tam v tihi žalosti že čakali prijatelji, vprašujoč po Lumpijevi urni? Z grozo sem uvidel, da sem jo pustil doma. Ko sem se vrnil po njo domov, me je presenetil Lumpijev prizor. Bil je ujet v kletki mojega pokojnega papagaja Mikija, ki je odšel že pred več kot dvema desetletjema. Lumpijev smrček je poredno štrlel skozi miniaturna vrata kletke. Začel sem se spraševati, kako se je sploh znašel notri in kje je urna? Lumpi je spal in se ni zmenil za moje dileme, kar me je pahnilo v razmišljanje, da imam morda dva Lumpija – enega na Koroškem, drugega na Primorskem? Tako sem se prebudil in začel razmišljati o pomenu sanj.

Vsak izmed nas nosi v sebi dragocene spomine iz otroštva; moji so posejani s spomini na prvega hišnega ljubljenčka papagaja Mikija, ki je bil moj zvesti spremljevalec skoraj 10 let. Njegova družba mi je vlivala moč, da sem vztrajal in se boril za svoja prepričanja, kar mi je naposled tudi uspelo. Žal tega uspeha Miki ni doživel. Vsaki dan me je gledal kako sem se žalostno vračal domov iz šole. Nikoli ne bom pozabil kako me je vsako jutro prebujal s svojim glasnim petjem. Če ga nisem upošteval je priletel na moj vzglavnik in me zbujal, da slučajno ne bi zamudil v šolo, ki je sploh nisem maral. Zdelo se je, kot da intuitivno ve, kako pomembna je izobrazba za mojo prihodnost.

Pot do izobrazbe je bila kot veste trnova in zahtevna, polna preprek, toda z Mikijem ob strani sem se naučil pomembnih življenjskih veščin – vztrajnosti, branja, pisanja, računanja in kritičnega razmišljanja. Tako sva skupaj brala, rešila in napisala ogromno domačih nalog. Njegova prisotnost mi je skozi igranje in učenje pomagala graditi temelje znanja in modrosti. Ko so me številne ovire v življenju pribijale na tla, je bil Miki tam, trdna skala, ki ni nikoli omahnila. Vedno je bil dobre volje, čeprav mu nisem ničesar dal, razen svoje družbe. Njegovo nenadno slovo je pustilo globoko sled v meni; njegov zadnji pogled, ki je ujel moj obraz, ko sem stopil skozi vrata bo ostal večno zapisan v mojem spominu. Takrat, ko me je zadnjič uzrl je bil zaprt v kletki, ki sem jo sanjal z Lumpijem. Na stara leta ni bil več sposoben svobodno leteti, zato je bil zaradi lastne varnosti zaprt, čeprav smo ga vedno imeli odprtega na svobodi.

Zdaj, ko razmišljam ugotavljam, da je bil Lumpi v marsičem podoben Mikiju. Tudi on me je prihajal vsako jutro prebujati, da nisva z Luckyjem predolgo spala. Tudi on je rad zrl v mene, da ne bi slučajno kam odšel brez njega. Z Lumpijem smo bili najboljši trio, ki je v tišini pred zoro iskal čar prvih žarkov. Tudi on je pomagal s svojo prisotnostjo vlivati voljo do dela, da sem napisal disertacijo in napredoval v življenju. Naposled je le dočakal moj vzpon, vendar me je kmalu po tem začel tudi zapuščati. Zaradi varnosti sem tudi njega zadnje tedne pred smrtjo puščal doma. Zato je bilo slovo od njega toliko težje. 

Miki in Lumpi – oba sta zdaj prepletena v nevidnih niti spomina, združena v večnosti, živita v mojem srcu, njun odmev ljubezni in zvestobe odzvanja v tišini, ki jo prekinja le šepet hvaležnosti, da sem ju lahko imenoval »moji«.

Naj plamen sveče zdaj nežno razsvetljuje spomine na naše mile in najdražje, ki ostajajo v srcih kot tihi biseri topline.



Ni komentarjev:

Objavite komentar