sobota, 5. april 2014

Kakšna je razlika med veganstvom in zdravo rastlinsko prehrano?

Svet je vzelo kratkem času obkrožila nekakšna bizarna novica, da so v Avstriji izvedli raziskavo, ki naj bi dokazovala, da so vegetarijanci manj zdravi od vsejedcev? Malo morgen! Kot prvo bi rad poudaril, da nihče nikjer ne omenja, da je vegetarijanstvo ali veganstvo najbolj zdravo oblika prehranjevanje na svetu. To razliko bi rad najprej malo bolj razčistil. Za vegetarijance je nasploh zelo značilno, da jedo nezdravo prehrano, saj se na njihovem jedilniku najdejo tudi jajca, mleko in ribe, kot tudi mnoge druge sladkarije, ki niso prava izbira za človeka, ki bi strmi k vitalnem in zdravem življenju. Če grem naprej lahko zapišem, da tudi izdelki, ki so označeni kot “vegan“ niso ravno zdrava izbira. Vem, da me lahko sovegani zaradi tega napadejo in kritizirajo, ampak dejstvo ostaja, da večina veganov še naprej konzumira nadomestke za meso in mleko ter ostalo predelano hrano, ki je nabita z rastlinskimi maščobami. To po mojem mnenju nikakor ni v ponos oznaki vegan, ampak tega trenda v prihodnje ne bo mogoče ustaviti. Trg se ravna po potrošnikih in povpraševanju. Če bodo ljudje želeli več vegan hrane, to je predelane rastlinske hrane, jo bodo vsekakor dobili. Mimogrede hrana označena kot "vegan" nima nobene veze z zdravo prehrano o kateri tukaj govorim. Mogoče se kje najdejo izjeme, ampak pustimo to na stran. V tem zapisu govorim na splošno zaradi boljšega razumevanja. Ne postavljam se na stran nobene dogme, ampak na stran znanstvenih argumentov in dejstev. 

V praksi nezdravi vegani  jedo čips, pijejo kokakolo, pivo, vino in si prižgejo še kakšen čik, ker jim tako paše in s tem iz mojega vidika ni nič narobe. Vsak ima svobodno voljo in sam izbira način življenja. Jaz samo pravim, da ne moremo trdit, da je veganstvo absolutno zdrava izbira za človeka, ker potem nastane zmeda, ki je obkrožila svet s to kvazi avstrijsko raziskavo. Veganstvo je kljub slabostim oznake "vegan" na etiketi hrane še vedno najbolj etična in po razumu bolj zdrava izbira kot brezobzirno vsejedstvo. Vendar žal to ni povezano z telesnim zdravjem o katerem govori raziskava, zato je treba ločit zrno od plevela preden prehitro naredimo površen zaključek kot nam ga vsiljuje t.i. avstrijska raziskava. 

Tudi jaz sem vegan, saj mi etika veliko pomeni. Ne zdi se mi razumno pobijati in jesti trupla zaklanih živali ali drugih živalskih produktov, vendar se mi vseeno zdi, da je treba poskrbeti tudi za sebe, zato jaz izbiram polnovredno rastlinsko prehrano, ki dobro učinkuje na moje počutje in delovanje. Zdrava rastlinska prehrana je za mene bolj korekten naziv tega kar počnem, če iščemo nekaj kar je najboljši približek zdravemu prehranjevanju na svetu. Zdrava rastlinska prehrana pomeni, da ne ješ predelanih rastlinskih produktov in ne dodajaš rastlinskih stiskanih olj (tudi hladno stiskanih) ali drugih umetnih snovi, temveč ješ polnovredno sadje, zelenjavo in škrob. Pomembno je le, da so v igri originalne rastline, ne pa zapakirane embalaže z oznako vegan ter cigareti ali alkohol, ki je tudi brez te etikete jasno rastlinskega izvora. 

Zdrava rastlinska prehrana se osredotoča na prehrano, medtem ko se veganstvo po svojem bistvu osredotoča na etiko in moralo, zato je veganska izbira temu primerno prilagojena. Torej ni dobro, da mešamo veganstvo ali vegetarijanstvo, ki je v bistvu ideologija moralnih načel z izbiro prehranjevanja! Tega ljudje ne razumejo najbolje, zato se tukaj že ponavljam. Veganstvo je ideologija, če hočete, zdrava rastlinska prehrana pa način prehranjevanja.   

Rastlinska prehrana je za vse vegane posledica etičnih načel, ki pa je lahko zdrava ali pa ne. Zato izsledki avstrijske raziskave za moje razumevanje niso relevantni, saj je opravljena preveč na splošno. To ni raziskava, ki bi temeljila na večletnih opažanjih, ampak je trajala le en dan! Tega vam strici seveda niso povedali. Na drugi strani imamo Kitajsko študijo, ki je plod 20 letne raziskave ter nešteto drugih študij, ki dokazujejo nasprotno, in to je, da so rastline uber alles! Treba je brati znanstveno literaturo, ne pa časopisne članke.  

Torej rastlinojedci, ki izbiramo polnovredno prehrano smo bolj zdravi in živimo dlje od večine populacije, ki jih zdrava prehrana ne zanima. Za dokaze se prosim obrnite v branje omenjene literature. Sploh Kitajske študije. V vsakem primeru mi ta avstrijska raziskava zelo smrdi po mesni propagandi, saj veste, ljudje radi poslušajo dobre novice o svojih slabih navadah…poleg tega sem blizu Avstrije doma in zelo dobro poznam njihove navade... samo da se bašejo s klobasami in so najbolj srečni s pirom v roki, zato mene niso prepričali. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar