četrtek, 13. marec 2014

Je škropljeno sadje res tako nevarno?

Včeraj se je razplamtela zanimiva debata v eni od skupin na socialnem omrežju FB, kjer so se ljudje spraševali koliko je varno sadje, ki ga kupujemo v trgovinah? Za primer si vzemimo banane. Dejstva kažejo, da je sadje večinoma škropljeno. Edina izjema so ekološko pridelane vrste sadežev, čeprav so tudi slednja lahko škropljena v nekem razumnem obsegu. Ljudje se upravičeno sprašujejo, če je potrošnja škropljenega sadja vrana za naše zdravje? Definitivno nisem zagovornik škropiv in ostalih strupov, ki jih uporabljajo za pridelavo sadja in zelenjave. Razumem, da je to neka nujnost, če ne želimo, da kmetje bankrotirajo zaradi pojava kobilic in drugih jedcev sadja, ki ga ne plačajo. Osebno prisegam na lokalno pridelano sadje, kolikor si ga sploh lahko privoščim. Vendar sem tudi realen in kadar to ni mogoče priporočati vsem delam kompromise in kupujem v trgovinah. Vseeno se pa sprašujem kaj bi se zgodilo, če bi recimo čez noč ukinili škropljenje? Bi sploh še imeli toliko sadja in zelenjave na razpolago, kot ga imamo zdaj? Škropiva se ne uporabljajo zato, da bi namerno zastrupljali našo hrano, ampak da bi zaščitili rastline pred naravnimi škodljivci, da pridelki ne bi propadli in da bi lahko jedli poceni in raznoliko hrano. Se strinjam, da s škropivi danes preveč pretiravajo, ampak alternativa je znana vsem.

Navadne banane

Jaz mislim, da moramo določene stvari vzeti v zakup. Če si nekdo ne privošči 100% ekološko in lokalno pridelano hrano, kar je še vedno alternativa za vse, to še ne pomeni, da tisti, ki kupujejo navadno sadje jejo “strupeno hrano“. To je preveč enostavna posplošitev. To kar si eni privoščijo, da razglašajo recimo neke banane za “absolutno zlo“ je navadno PRETIRAVANJE in STRAŠENJE ljudi. To je za mene diverzija oz. preusmerjanje pozornosti. Glavni problem je potrošnja mesa, mleka, jajc, sira in rib. Koliko ste naredili na tem, da ste ljudi odvrnili od teh živil? Jaz sem naredil veliko. Torej niso škropiva največji problem tega sveta, ampak druge stvari.

Zanimivo se mi zdi, da večina ljudi, ki obsoja uvoženo sadje ker naj bi "proizvodnja onesnaževala okolje in ljudi", sama uporablja telefone, računalnike, televizorje, avtomobile, prevozna sredstva, poceni obleke itd. Vse našteto je še bolj škodljivo za naravo, okolje in ljudi, kot sama proizvodnja banan. Mimogrede naj omenim, da je največji onesnaževalec okolja predvsem živinoreja in ne plantaže banan, čeprav so škropljene. Kadar pride do teh dilem se jaz vedno vprašam kaj je dobro za naš planet? Kupovanje banan definitivno ni problem tega planeta, prej bi rekel, da je problem kupovanje mesa, mleka, jajc, rib in seveda bela tehnika, avtomobili, tekstil itd. Zaradi nafte in plina potekajo krvave vojne po svetu. Kmalu se bodo začeli bojevati za vodo. Zaradi bele tehnike poteka lov na redke minerale, kar povzroča pobijanje ljudi in uničevanje narave v Afriki in Aziji, skratka daleč od naših oči. Nošenje poceni tekstila povzroča izkoriščanje ljudi v Aziji in zastrupljanje človeka, ker je poceni tekstil obdelan z raznimi kemikalijami, kar ljudje dajo na sebe….skratka problem niso škropljene banane, niti bela tehnika, gorivo itd, ampak naš potrošniški sistem, ki vse to omogoča.

Če bi radi spremenili svet se raje organizirajte v kako revolucionarno stranko, vendar je vprašanje koliko lahko Slovenija  vpliva na spremembe v Evropi? Skratka ne preostane nam veliko možnosti. Zato se jaz s tem ne obremenjujem in se raje posvečam sebi in svoji osebni rasti. Prepričan sem, da se bodo ljudje v prihodnosti spremenili, če bomo na njih vplivali s pozitivnim zgledom. Druga opcija je prisilno spreminjanje, kar ni dobra stvar. Mogoče se bodo pa okoliščine spremenile in se bodo ljudje prisiljeni spremeniti ker ne bo drugih možnosti. Bomo videli. Jaz sem mnenja, da strašenje ljudi ne bo pripomoglo k temu, da bi se kaj spremenilo na bolje. Kvečjemu jih preganjamo kar nikomur ne koristi. Zato je potrebna velika potrpežljivost, razumevanje in ljubezen. Tega je pa danes premalo. Spremembe se bodo zgodile po mirni poti ali iz nuje. 

In kakšen je odgovor na ključno vprašanje? Je torej škropljeno sadje sploh zdravo? Seveda ni, ampak moramo se vprašati v kolikšni meri ni zdravo? Definitivni je tako sadje 100 krat bolj zdravo od mesa, mleka, jajc, sira, rib in predelane junk food hrane. Tukaj se ne gre za puritanstvo, ampak za izbiro manjšega zla. Jaz zato jem sadje, ker vem, da je to manjše zlo, ne zato ker je to absolutno dobro. Jaz se zavedam, da izbiram manjše zlo, ne pa absolutno čistočo. Mnogi ljudje iščejo nek raj in 100% čistočo, kar se meni zdi nemogoče. Včasih je tudi ekološka hrana sumljivega porekla. Včasih tudi na našo zemljo nanese kakšne strupe, pa se tega ne zavedamo. Včasih tudi zadihamo strupen zrak pa smo kljub vsemu živi. Absolutno dobro na tej zemlji ne obstaja, vedno so kje kakšni kompromisi s katerimi se moramo sprijazniti. Enako je v partnerstvu, politiki, delu in povsod. Poleg tega imamo ravno zaradi tega imunski sistem, ki nas ščiti. Zato pa je bistveno, da jemo zdravo prehrano, ki ni predelano in je čim bolj sveže, da ojačimo delovanje našega imunskega sistema, ki nas ščiti pred vsemi negativnimi zunanjimi dejavniki. Sadje nam definitivno pomaga, ker vsebuje manj strupov v primerjavi z drugimi predelanimi ali živalskimi živili in se hitro prebavi, kar telesu omogoča dovolj časa, da obračuna z škodljivci v telesu. 

Skratka IMEJTE STANDARDE, to vam hočem povedat. Imejte realno lestvico vrednot. Ovrednotite svoje delovanje in vpliv na okolje. Ne se z glavo skozi zid zabijat. Mene ne skrbijo moje izbire, ki jih delam na prehranskem področju. Čeprav kupujem škropljeno sadje. Bolj bi moralo skrbeti moje sosede, sorodnike, someščane in mnoge druge, ki so svetlobna leta za mano, kar se tiče razumevanja zdravega življenja. Zakaj bi se moral jaz sekirat zaradi svojih mikroskopskih napak, ko pa večina ljudi dela megalomanske napake in se za to sploh ne sekirajo? To je podobno kot če bi na kupu smetja sadil rožice. Delajte na sebi, bodite pozitivni in potrpežljivi, pridelujte si svojo zelenjavo, če morete, kupujete ekološko in lokalno, če je mogoče, jejte čim več sadja in zelenjave, da boste žareli od zdravja in ni vrag, da bodo ljudje enkrat to opazili in rekli: “mogoče pa še jaz začnem tako živeti“. To je naš cilj. Samo to sem želel poudariti. Nič osebnega, samo povem svoje mnenje. Ne se prepirat. Radi se imejte!

Ne se obremenjevat z malenkostmi, zaživite in dihajte s polnimi pljučami


Ni komentarjev:

Objavite komentar