četrtek, 27. junij 2024

Umrl je John McDougall

 Pred kratkim me je globoko užalostila vest, da je umrl dr. John McDougall, edini zdravnik, ki me je premaknil v zdravo smer razmišljanja. Čeprav ga osebno nisem nikoli spoznal, sem njegovo prisotnost čutil skozi njegovo karizmo in navdihujoče besede. Znal je navdušiti ljudi, ki smo ga bili pripravljeni poslušati. Z nasmehom in prijaznostjo je uspel razorožiti naše obrambne mehanizme in nas prepričati. Zelo ga bomo pogrešali.

1947-2024

Za seboj je nedvomno pustil velik in neizbrisen pečat. Čeprav se marsikdo sprašuje, kako je lahko umrl pri komaj 77 letih starosti, čeprav je zdravo živel, vas moram prijazno opomniti, da bi lahko umrl že pri 18 letih, ko je doživel možgansko kap, ki ga je za več tednov popolnoma paralizirala. Ta skoraj usodna izkušnja ga je vodila do odkritja, kako so kronične bolezni, kot so možganske kapi, srčni infarkti, visok pritisk, putika, utrujenost, zaprtost, debelost in mnoge druge sodobne bolezni, povezane z nezdravim načinom prehranjevanja. Tudi naše duševno zdravje je povezano z načinom prehranjevanja. To so stvari, ki so sicer vsem znane, ampak McDougall je na podlagi statistik in kliničnih primerov dokazal, da so resnične.

Priklenjen na bolniško posteljo, se kot 18-letni mladi fant ni smilil samemu sebi. Nemudoma je vzel knjige v roke in se je podal na dolgo pot študija medicine. Začel je odkrivati skrivnostni izvor vseh bolezni, vse z namenom, da bi pomagal ljudem, zlasti mladim, da ne doživijo enake usode kot on. Ko je postal zdravnik, je začel predpisovati prave recepte, ki so vsebovali navodila kako pripraviti rastlinske obroke, brez procesiranih in predelanih živil, ki najbolj škodujejo zdravju. To je tista prehrana, kjer so prepovedane vse predelane živalske beljakovine in maščobe, zlasti rastlinska olja. V svoji 45-letni zdravniški karieri je na tak način pomagal na tisoče ljudi preusmeriti na pot kakovostnega življenja. Napisal je številne knjige ter članke, kjer je na podlagi neovrgljivih statistik dokazoval, kako polnovredna rastlinska prehrana pomaga in rešuje življenja ter dobro počutje.

Hkrati se je boril proti vedno vplivnejšim zdravniškim, farmacevtskim in živinorejskim lobijem, ki so resnico o zdravju načrtno prikrivali zaradi pohlepa po denarju. Bil je eden redkih zdravnikov svojega časa, ki je upal javno spregovoriti o največjih prevarah, ki so še danes prisotne. Naše zdravstveno stanje ni tako odločilno povezano z genetiko ali okoljem, kot je v veliki meri odvisno od našega načina prehranjevanja. Mi smo tisti, ki odločamo kako bomo živeli. S kroničnimi boleznimi ali brez njih. Moč za spremembe imamo v sebi. Potrebujemo le prave informacije ter spodbudo, da si pomagamo sami. Nihče drug nam ne more bolje pomagati kot naše lastne odločitve. McDougall nam je bil pri tem v veliko oporo, pomoč in za vzor. Samemu sebi je življenje podaljšal za 60 let!

Tudi jaz sem za nekaj let prekinil svoj študij zgodovine zaradi težav, ki sem jih imel z zaprtostjo, utrujenostjo in glavoboli. S prijatelji sem veselo užival brezskrbno študentsko življenje, ki ga je spremljala velika količina pitja alkoholnih pijač in hitra prehrana, ampak ko sem zbolel mi nihče ni znal pomagati. Nihče ni mogel z mano delit mojih bolečin. Nobena zdravila, nasveti in zdravniki mi niso bili v pomoč. Čutil sem se tako nemočnega, neslišanega in žalostnega. Iskal sem različne prehranjevalne diete, dokler nisem končno odkril McDougalla, ki me je s svojim pozitivnim nastopom prepričal in osvojil. Prebral sem vse njegove knjige, preposlušal vsa njegova predavanja in si rekel, to je to. Njegova filozofija je bila tako preprosta in enostavna. O svojih izkušnjah sem spregovoril javno pred 12 leti, snemal prve YouTube videe in imel svoj prvi kanal, skorja bi postal nekakšen »influenser« a sem kasneje ugotovil, da to ni moje pravo poslanstvo. Zato sem raje poskrbel za svoje zdravje in dobro počutje, da sem lahko lažje bral knjige in nadaljeval študij zgodovine.

Seveda pa v življenju ni vse v hrani. Imeti moramo tudi podporo ljudi in svojih najbližjih. Žal se pri slednjem marsikdaj zalomi, težko je biti sam v tem svetu, zato se mnogi prepustijo toku dogajanja, ki nas velikokrat vodi v neželeno smer življenja. Upreti se temu toku in hoditi svojo pot naprej je nekaj, kar ne zmorejo vsi, sploh če so sami. Zato sta meni vedno in povsod pomagala in mi stala ob strani moja starša, ki sta mi sledila tudi v mojem eksperimentiranju s prehrano. Brez njune podpore bi težko vztrajal naprej. Zato je pomembno imeti družino, partnerja/ko in prijatelje, ki vam stojijo ob strani in vas podpirajo ter cenijo.

McDougall je umrl v spanju. Tako so zapisali člani njegove družine. Ni bil sam. Ob sebi je imel ljubečo ženo, otroke in vnuke, ki so ga prav tako podpirali in mu sledili do njegovega konca. Njegovo smrt so naznanili tri dni kasneje. Tako, da je v resnici umrl v soboto 22. junija, ravno takrat, ko sem imel jaz eno neodvisno od tega dogodka in zelo slabo osebno življenjsko izkušnjo, ki me je skoraj potrla in dotolkla. Čutil sem se utesnjenega, kot pred 15 leti, ampak me je novica o smrti McDougalla spomnila na njegove besede, da se utesnjenost in nemoč pojavi, kadar sebe ne postavimo na prvo mesto. Mi smo pomembni. Naše želje. Imeti jasen cilj, ravno pot, močno voljo, pogum in upanje, da zmoremo hodit naprej. Naše zdravje in dobro počutje so na prvem mestu, brez tega ostali uspehi niso vredni. Lahko nakopičimo vso bogastvo tega sveta in deset doktoratov znanosti, če v sebi ne bomo čutili sreče in zadovoljstva nam nič od tega ne bo pomagalo. Kdor ima zdrav duh v zdravem telesu ima 1000 želja, 1000 načrtov in nešteto projektov, kdor je bolan ali potrt pa samo eno. Naša življenja so vredna več od vseh bolezni in potrtosti tega sveta. Tukaj smo zato, da izpolnimo svoje poslanstvo. Zaslužimo si biti srečni in zadovoljni s samim seboj. Le tako bomo lažje pomagali drugim, podobno kot je recimo McDougall pomagal meni, pa me v življenju sploh srečal ni. 

Dr. John McDougall nam je res veliko dal. Vedno je pravil, da imamo moč za spremembe v svojih rokah. Njegova zapuščina bo še naprej navdihovala in usmerjala mnoge od nas, ki iščemo boljše zdravje in kakovostno življenje. Naj njegov duh še naprej živi skozi vse nas, ki smo ga cenili in se učili od njega. McDougall ni umrl, živel bo naprej v svojih delih in po svojem zgledu.

Hvala za vse

Počivaj v miru dragi prijatelj in vzornik 😢

Povezava do enega videa, kjer so zbrani njegovi najboljši izseki in intervjuji: 


Ni komentarjev:

Objavite komentar