sobota, 17. februar 2024

Prvič v Trstu

Danes sva z Luckyjem izbrala malce drugačno destinacijo za najino pustolovščino. Namesto običajnih izletov v naravo, sva se podala na raziskovanje Trsta, mesta, ki mi je bilo do tega dne še povsem neznano. Poznal sem ga le po znani partizanski paroli: »Trst je naš!«. Lani smo se skupaj z Lumpijem iz bližnjih hribov počasi približevali Trstu, ampak nas je v mescu maju prehitela vročina, ki je psom zoprna, kasneje pa še neurja in dež, zato nismo mogli skupaj z Lumpijem vkorakati v mesto naših zgodovinskih upov.

Na italjanskem vlaku iz Gorice v Trst

Tako sem se zjutraj brez določenega načrta, kaj vse naju čaka, raje prepustil Luckyju, da me je s svojim izostrenim vonjem vodil skozi stare mestne ulice. Na ta način sva odkrila marsikaj zanimivega. Spomenik pisatelju Jamesu Joyceu, slovenski Narodni dom in največji trg v Evropi, ki se ponosno odpira jadranskemu morju. Kljub meglenemu vremenu, ki nama je preprečevalo jasen pogled, sva se vseeno okrepčala z najboljšo kavo na svetu. V bližini sva odkrila še vegansko restavracijo, kjer sva si ob koncu sprehoda privoščila okusen in obilen obrok.

V centru Trsta

Za pot v Trst sva tokrat izbrala javni prevoz, pri čemer je bila najina izhodiščna točka Trg Evropa v Novi Gorici. Sprva sem bil nekoliko zadržan in zaskrbljen kako bova sploh sprejeta na mestnem avtobusu v italijanski Gorici. Od tam naprej pelje mestni avtobus neposredno do njihove glavne železniške postaje, kamor se lahko vkrcaš na vlak za Trst, Benetke, Videm, Milano, Celovec ali kamorkoli želiš. Italijani so me prijetno presenetili po svoji prijaznosti. V Sloveniji sem na žalost doživel neprijetno izkušnjo, ko sem se hotel z Luckyjem vkrcati na mestni avtobus v Novi Gorici. V Italiji so pravila glede tega bolj sproščena, čeprav živimo v čezmejnem prostoru je odnos do hišnih ljubljenčkov kot noč in dan. Psi lahko potujejo v mestnem avtobusu brezplačno. Nihče ne komplicira.

Mimo spomenika Jamesu Joyceu

Tudi na železniški postaji ni bilo nobenih problemov. Na vlaku je sicer manjšim psom zagotovljen brezplačen prevoz. V mojem primeru moraš plačati polovično ceno odraslega. Tudi na vagonu nihče ni težil, čeprav je kuža sedel na sedežu poleg mene. Če se pes lepo vede in ne povzroča težav se z njim in tabo ne bo nihče ukvarjal. To je spet nasprotje moje izkušnje v Sloveniji, kjer sem se zaradi Luckyjeve prisotnosti na vlaku že soočal z neprijaznostjo zaposlenih. Meni je jasno, da moraš imeti nagobčnik za psa za vsak slučaj, ampak če izstopaš takoj na naslednji postaji, kjer se voziš manj kot 5 minut se mi je zdelo upoštevanje tega pravila nepraktično. Poleg tega moj kuža ne sodi ravno med "nevarne pasme". Dopovej to trmoglavim kondukterjem na naših železnicah. Na italjanskih vlakih te konddukter še vpraša, če ga lahko poboža. Skratka pri nas so ljudje zelo nesproščeni in zategnjeni.  

Pred glavno železniško postajo

Kar se samega Trsta kot mesta tiče je bila najina izkušnja izjemno pozitivna. Vrata kavarn in restavracij so bila široko odprta, nekateri gredo s svojimi psi celo v trgovine. Ta odprtost in sprejemljivost Italijanov do hišnih ljubljenčkov sta na meni pustila velik vtis, saj sem pričakoval, da bova naletela na podobne težave, kot sem jih vajen v Sloveniji, a sem se zmotil. Izlet se je zaključil brez nepotrebnih zapletov in bo zaradi tega predstavljal pomemben del mojega spomina kako sem pri odkrivanju čezmejnega prostora s pomočjo javnega prevoza z Luckyjem vstopil v naš Trst 💪

Nazaj domov


Ni komentarjev:

Objavite komentar