petek, 4. november 2022

Moja DNK analiza

Pred nekaj tedni sem iz radovednosti poslal vzorec sline na DNK testiranje v laboratorij za preverjanje mojega etničnega izvora. Izkazalo se je, da imam zelo širok izvor etničnega porekla. Ugotavljam, da etnično nisem omejen samo na Balkan, čeprav od tam po priimku izviram, ampak vzorec analize DNK kaže, da se je v preteklosti pri mojem družinskem drevesu zgodilo nekakšno križanje ljudi iz vzhodne, severne in zahodne Evrope. Zanimivo, da lahko največ daljnih sorodnikov najdem prav v Nemčiji, ZDA, Švici, Švedski, Avstriji, Veliki Britaniji, Franciji, Nizozemski in Avstraliji. Najmanj sorodnih ujemkov mojega DNK zapisa pa najdem na področju Balkana. Očitno so se vsi pametni iz "mojega plemena" že davno izselili na zahod ali pa še niso vsi naredili DNK test 😉 

Po mamini strani vem, da imam nekaj malo nemškega izvora, saj je bila moja pra-pra-pra babica nemška grofica, ki se je zaljubila v nekega šarmantnega domačina na Hrvaškem in tja tudi preselila. Po očetovi strani so mi znani podatki, da so bili moji pra-pra-predniki Uskoki, ki so iz Hercegovine pribežali na področje Banije (Vojne krajine) na današnjem Hrvaškem, kjer so živeli kot svobodni kmetje, vendar so morali v zameno za svobodo, dom in hrano braniti takratne Habsburške meje pred vpadi Turkov. Zaradi žalostnih vojn, ki so sledile v 20. stoletju so se vsi izselili in odšli v svet kar DNK analiza ujemkov daljnih sorodnikov tudi dokazuje.

Posebno zanimiva so zdravstvena poročila. Kaže, da sem podedoval zelo zdrave gene. Nagnjen sem sicer na sladkorno bolezen, srčno-žilne bolezni in debelosti, ampak je zapisano, da so to bolezni, ki jih zlahka preprečiš z zdravim načinom življenja. Bistveno je to, da nisem nagnjen nobeni obliki raka. V nekaterih primerih imam celo zapis v DNK, da se celice same ubranijo, če pride do tovrstne degeneracije celice. Zdravstveno poročilo prav tako kaže, da nisem prenašalec nobenih dednih bolezni, ki bi prizadeli otroke in potomstvo. Presnovno kaže, da sem nagnjena k prebavljanju žitaric, torej ni govora o intoleranci na gluten. Z mojim trenutnim zdravim načinom življenja pa kaže, da verjetno ne bom imel nobenih hujših problemov tudi v prihodnje.

Skratka rezultati kažejo, da smo mešanci očitno najbolj zdrava in pametna vrsta ljudi 😉

Testiranje sem opravil na MyHeritage.si



Ni komentarjev:

Objavite komentar