sobota, 12. oktober 2013

Izkušnje vegana na krajevnem prazniku

Danes sem se v domačem kraju udeležil krajevnega praznika. Zjutraj smo najprej odšli na pohod, da bi tako obeležili 71. obletnico ustanovitve odbora Osvobodilne fronte. Med potjo sem klepetal s pohodniki, ki so bili povprečno stari čez petdeset let. Najstarejši je štel 85 let. Jaz sem bil edini mladi pohodnik. Vsi pohodniki so imeli neke zdravstvene težave, ki so jih težile. Eden se mi je celo potožil, da ga muči angina pektoris. In tako je padel v mojo vegansko past, hehe 🙂

Ko sem mu začel razlagati kako naj si pozdravi svojo bolezen, je sprva pokazal velik interes in navdušenje nad rastlinsko prehrano. Predlagal je celo, da bi lahko organizirali kakšno predavanje za ljudi, ki bi si pomagali z zdravo rastlinsko prehrano. Vendar, ko smo prišli do kmetije, ki je pohodnike pogostila z jedačo in pijačo, je ta starejši tovariš v trenutku, ko je videl tiste kmečke dobrote; suhe mesnine, skuto in puter, takoj pozabil na vse kar sem mu pred nekaj minutami razlagal in planil na krožnik, kot da ne bi celi dan nič jedel. Za mene so imeli sveže domače grozdje, ki ga je bilo za celo košaro. Za vsak slučaj pa sem nesel tudi nekaj banan. Eden drugi starejši tovariš mi je začudeno rekel: "kljub temu da slabo ješ zgledaš zelo zdrav". Svašta 🙂Žalostno je samo to, da je na koncu ostalo še za celo košaro tega grozdja, vse drugo so pohodniki pojedli kot keks.

Ko smo se vračali nazaj v mesto smo se udeležili še uradne proslave na trgu. Sprva mi je bilo res čudno, da se je zbralo toliko ljudi, saj je bilo slabo vreme. Kmalu, ko je župan zaključil svoj govor mi je takoj postalo jasno zakaj se je zbrala takšna množica ljudi, saj je vse prisotne povabil na zastonj malico. Tri krat lahko ugibate kaj so dobili? Eno klobaso z gorčico in kruhom. Prej omenjeni tovariš je prinesel kar tri porcije do naše mize. Eno celo za mene! Pa sem mu lepo povedal, da te hrane ne jem. Čudno me je pogledal in vprašal: "a potem tudi jaz tega ne bi smel jesti? Saj ena klobasa ni tak hud greh" Lepo sem mu povedal, da je to stvar osebne izbire, ampak jaz na njegovem mestu tega ne bi počel. Seveda me ni poslušal. Na koncu je spet tarnal za svoje zdravje. Vendar je bil vsaj toliko pošten, da mi je šel kupit porcijo kostanjev in rekel: "upam, da vsaj to ješ, ker če tega ne ješ potem bog pomagaj". Raje sem se ugriznil za jezik in rekel hvala, ker če bi mu še o presni prehrani razlagal, bi ga verjetno vse minilo. 🙂

To vam razlagam zato, da vidite kako globoko so zakoreninjene slabe prehranjevalne navade pri Slovencih in kako je ljudi skoraj nemogoče premakniti naprej, zato je treba res previdno in preudarno govoriti o rastlinski prehrani, da jih ne odbijemo. Se je pa tovariš na koncu najavil na obisk, da mu enkrat bolj podrobno razložim za kaj se gre, torej je kljub vsemu pokazal interes in zanimanje. Zato se je splačalo it na pohod. Se bom potrudil tovarišu čim bolj približat tako prehrano in način življenja, kjer ga bom seveda spomnil tudi na etični vidik takega početja. Moj boj za veganstvo se torej nadaljuje v polni pari 🙂



Ni komentarjev:

Objavite komentar