sobota, 19. september 2020

Na hrbtni strani Uršlje gore

Kot otrok sem se vedno spraševal, kaj se skriva na hrbtni strani Uršlje gore? S starši nismo nikoli hodili v hribe, zato sem bil velikokrat prepuščen lastni domišljiji in predstavi kaj je na drugi strani te znamenite gore, ki jo vsaki dan gledam, ko grem v šolo. Na srečo sem imel bujno domišljijo, zato sem si predstavljal, da se mora tam nekje v votlini skrivati nekakšen bajeslovni zaklad. Ko sem se prvič povzpel na Uršljo goro, star komaj 17 let, so moje oči zastrmele nad prelepim odkritjem. Takrat sem prvič spoznal, da se na hrbtni strani Uršlje gore v bistvu skriva najlepši pogled v širno divjino. Je to tisti zaklad, ki sem ga iskal? Večina planincev se preriva na severni strani, pri znamenitem križu, da bi s fotografijami zajeli najlepši pogled na Mežiško dolino. Vendar so to urbane doline, polne hrupa in vsakodnevnega življenja, ki me ne zanimajo, saj sem od tja pobegnil v gore, da bi našel svoj mir. Tako sva se z Luckyjem umaknila v najin kotiček južne strani, kjer le redko najdeš planinca, ki bi užival ob pogledu na neznatna prostranstva širnih gozdov in vrhov. Žal smo na tokratnem pohodu pustili Lumpija doma pri starših, saj je prejšnje dni že preveč hodil z nami in so bili doma že zaskrbljeni, da ga ne bi izčrpali. Zato sva z Luckyjem odšla sama v hribe, seveda sva v mislih hodila tudi z Lumpijem.   

Zakaj se splača hodit v gore? Vsaka gora ima svoje skrivnosti in zaklade, ki jih nosimo v sebi. Vsaka gora je del širše divjine. Prav tam lahko črpamo navdih za ustvarjalno razmišljanje in delovanje. Od tam prihaja duhovni mir in zakoni narave, ki krotijo nestanovitnega duha. Svet v katerem živimo je poln hrupa in ropota vseh vrst. Ljudje se odpravljamo v gore, da bi se tam prečistili, odpočili in osvobodili stresa, slabih navad in strahu, ki nam onemogočajo dozorevanje in pot v duhovno rast. Vzponi na gore so pri meni zaznamovani z intimnim iskanjem najlepših pogledov, ki pomagajo odklepati notranje zaklade in okrepiti srce. 

Torej sem imel kot otrok vendarle prav! Na hrbtni strani Uršlje gore obstaja zaklad, vendar si ga moraš znati predstavljati ali kot pravi Mali princ: "Misliti moraš s srcem, saj je bistvo očem skrito." Odkar imam Luckyja je postalo vse to mogoče, saj sem z njim končno začel pogosteje zahajati v naravo, hribe, gozdove in divjino kot kadarkoli prej v življenju. Čez eno leto se nam je pridružil še Lumpi (13. avgusta letos), ki je šele začel spoznavati okus pravega življenja. Človeku odprtega duha se začnejo na gorah odpirati novi pogledi na svet, ki jih prej ni poznal. Zaradi tega postane življenje sproščeno, lepše in kvalitetnejše. Kakšna sreča, da živim na Koroškem, kjer imamo takšne poti, ki odpirajo zaklade na dosegu naših nog in tačk. Skupaj z Luckyjem in Lumpijem imamo dovolj terena za raziskovanje po okoliških manjših hribih, kjer se pravtako najdejo skriti kotički, ki odpirajo naše zaklade. Imamo vse potrebno za naš duhovni mir in srečno življenje. Treba je samo vstati na noge in hodit. Ne pozabite, da je samostojna hoja prvi najzahtevnejši podvig, ki ga opravi vsak majhen otrok v dobi odraščanja. Zato se v življenju ne bi smeli ustavljajti, razen med počitkom. Hodi se vedno naprej dokler nas noge še nosijo. V nasprotnem primeru ne vemo kaj zamujamo....  

Z Luckyjem na priljubljeni točki na hrbtni strani Uršlje


Ni komentarjev:

Objavite komentar