četrtek, 5. maj 2016

Zavarovanje kulturne dediščine na Bližnjem vzhodu

Pred enim letom sem se skoraj zjokal in res me je kot človeka, ki se zanima za kulturno dediščino prizadelo, ko sem videl kako so barbari t.i. "Islamske države" v Siriji in Iraku uničevali in se znašali nad več stoletno rimsko in babilonsko-asirsko kulturno dediščino. Ko sem videl kako so v starodavnem mestu Palmiri skrunili skoraj vse spomenike, kjer so na mestu izvajali množične in hladnokrvne likvidacije, poniževali ljudi in jim rezali vratove, sem bil ob teh prizorih globoko pretresen.

Ko sem videl kaj so naredili v iraškem starodavnemu mestu Nimrud, ko so ga dobesedno zravnali z zemljo, me je prizor resnično prizadel. Pripadniki t.i. "Islamske države" so preganjali in uničevali še zadnje ostanke originalne prakrščanske in predislamske kulture na svetu. To je starodavno ljudstvo, ki živi v Siriji in govori aramejski jezik, ki šteje samo okoli 10 tisoč ljudi. V tem jeziku je govoril tudi Jezus Kristus, zato se mi zdi njihova kulturna dediščina izjemno pomembna in zanimiva za sodobne in prihodnje rodove.... vendar je bilo vsem na zahodu, zlasti politikom vseeno kaj se bo z njimi in vso kulturno dediščino zgodilo, da sem osebno že skoraj obupal nad Evropo in Združenimi narodi.

Na srečo je kmalu potem posredovala ruska vojska in pomagala osvoboditi te kraje, zaščititi prebivalce in predvsem zavarovati bogato kulturno dediščino kateri je grozil popoln izbris in uničenje. Danes so na starodavnih razvalinah s pomočjo ruskega orkestra organizirali koncert za mir in spomin na vse žrtve vojne. Upam, da se vojna v Siriji čim prej zaključi. Dovolj je bilo klanja in krvi, dovolj je bilo begunske krize, ljudje bi radi živeli v miru in medsebojnem spoštovanju. Čas je, da Rusija in ZDA stopita skupaj, tako kot sta stali v času Druge svetovne vojne in si podata roko sprave in rešita svet pred še večjo katastrofo in uničenjem, ki nam grozi, če bomo še naprej mižali pred okrutnostimi, ki se dogajajo na Bližnjem vzhodu. Prilagam posnetek orkestra, ki je igral v upanju za mir v Siriji. Enako upanje z njimi delimo milijoni miroljubnih ljudi po vsem svetu.





Ni komentarjev:

Objavite komentar